Blog Working at TRES Internet

Travel: Barcelona

Zon, lekker eten, mooie architectuur en gezellige collega’s. Het Pinksterweekend zat ik in Barcelona! Lees hier alles over de trip en de hoogtepunten.

Tresfest 2015

Zoals jullie eerder al gelezen hebben ben ik 1 december begonnen als online marketeer bij TRES Internet. 1 keer per jaar wordt door het bedrijf Tresfest georganiseerd. Een bedrijfsuitje on steroids. Dit jaar was de bestemming het prachtige Barcelona! We vlogen vrijdagochtend heen en maandagavond weer terug. Vier volle dagen dus om deze stad te verkennen.

Barcelona

Ik was zelf nog nooit naar Barcelona geweest, wat een prachtige stad! In het vliegtuig zag je het al, een grote stad tussen zee en bergen. Het ene deel keurig gestructureerd in blokken en het andere deel lekker chaotisch, het deed mij een beetje denken aan Manhattan.

Vrijdag

Vrijdagmiddag hebben we bij aankomst eerst ingecheckt in hotel SB Icaria, een hotel vlakbij het voormalig olympisch dorp. Ruime kamers, goed ontbijt en een lekker terras. Prima vertoeven dus. Die middag hebben we eerst aan het zwembad op het terras gezet om vervolgen naar de Ramblas te gaan om wat te eten. Ik moet zeggen, de Ramblas is wat mij betreft zwaar overschat. De geschiedenis is leuk, het was vroeger een rivier (vandaar Ramblas). Maar daar is eigenlijk niks van terug te zien. Het is een drukke straat, vooral vol met toeristen en commerciële handel (aka souvenirs made in china). Aan het Placa Real (waar voorheen een klooster stond) hebben we die avond heerlijke gegeten. Ik heb heerlijke Paela met Langoustine en Krab gehad. When in Spain… Als dessert bestelde ik de Crema Catalana, een soort Creme Brulee. Zeker een aanrader. Na het eten ben ik samen met een groep collega’s teruggelopen naar het hotel waar we in de bar nog een drankje genuttigd hebben.

Zaterdag

Zaterdag begonnen we met een Tapas Tour. Op de fiets door Barcelona met een Nederlandse gids die je de leukste verhalen kan vertellen over pleintjes, kerken en meer. De tour werd afgesloten met lekker tapas vlakbij het strand.

Na de Tapas Tour heb ik samen met een groep fietsen gehuurd voor 24 uur. Wil je Barcelona verkennen? Dan is de fiets een hele goede optie! Bij Green Bikes kun je 24 uur fietsen huren voor maar 10 euro! Met de fiets zijn we MontJuic opgegaan, erg zwaar! Makkelijker is om met de kabelbaan te gaan;) Bovenop staat een oud kasteel/fort Castell de Montjuic. Leuk om te bekijken, zeker het uitzicht over barcelona vanaf het dak is prachtig! Na een bezoekje aan het fort zijn we naar het oude Olympisch stadion gefietst en hebben daar de buurt verkend. Toen het tijd was voor het eten hebben we  bij Placa Castella gegeten bij Flax & Kale een heel leuk flexitarisch restaurant. Een interieur met New Yorks Tintje en goddelijk eten. Hier later meer over.

Zondag

Ook zondagochtend konden we de fiets nog gebruiken en dus zijn we naar de Sagrada Familia en Park Guell gefietst. De Sagrada wil ik bij een volgend bezoek graag nog vanbinnen zien, daar was nu geen tijd voor. Als je dit wilt doen zou ik zeker van tevoren reserveren, anders sta je uren te wachten! Met een detour langs Casa de Mila zijn we naar Park Guell gegaan. Tip: wil je niet 20 euro betalen om Casa de Mia vanbinnen te bekijken? Ga dan naar de WC in het cafe dat in het pand zit. Hier kun je door een aantal ramen de hal van de Casa inkijken, ook al erg mooi!

Park Guell stelde ook zeker niet teleur. Hoewel we de beroemde bankjes niet van dichtbij hebben bekeken (ook hier moet je tegenwoordig een ticket voor kopen) hebben we heerlijk door het park gewandeld en genoten van wederom prachtige uitzichten! Grappig was dat we MontJuic nu in de verte konden zien liggen. We hebben Barcelona letterlijk van twee kanten bekeken.

Nadat we de fietsen hebben geretourneerd hebben we op aanraden van de verhuurder geluncht bij een leuk tapas tentje op een klein pleintje. ’s middags hebben we bij het zwembad gezeten alvorens we met een grote groep gingen dineren. We werden bij het restaurant in een wijnkelder gezet aan een grote vierkante tafel. Vervolgens hebben we allerlei verschillende soorten tapas kunnen proeven. Erg  gezellig en het eten was wederom erg lekker. Na het eten hebben we nog bij een Ierse Pub gezeten. Die middag ben ik helaas hard door mijn enkel gegaan, deze was bijhoorlijk pijnlijk en opgezwollen. Ik heb er dus geen late avond van gemaakt maar ben met mijn voet omhoog gaan slapen.

Maandag

En toen was de laatste dag alweer aangebroken! ’s ochtends zijn we naar het aquarium gelopen (ok, meer strompelen voor mij). Dit was opzicht niet heel spectaculair maar we hebben even rustig rondgekeken. in de middag stond een tochtje op een catamaran op het programma! Heerlijk rustig in het zonnetje op de boot. Een goede afsluiter van een heerlijk weekend in deze prachtige stad! Hieronder alvast wat foto’s, meer volgen snel!

Ben je nog op zoek naar een leuke bestemming voor een weekendje weg waarin je zowel cultuur kunt snuiven als lekker aan het strand wilt liggen? Denk dan zeker na over Barcelona! Ik kom hier zeker nog een keer terug.