Blog

Online Marketing: App Install Ads

De apps vliegen je om de oren, hoe kun je daar nou jouw app tussenuit laten springen? Hoe zorg je ervoor dat jouw shiny app vaker gedownload wordt?

 

De App Install Ads

Je hebt een super mooie, shiny app en je wilt natuurlijk dat deze zoveel mogelijk gedownload wordt. Helaas gaat dit niet vanzelf. Hoe krijg je jouw app toch onder de aandacht? Dit kan natuurlijk door de huidige klanten te informeren via bijvoorbeeld een nieuwsbrief of nieuwsberichten op de site, maar je kunt ook een stap verder gaan door gebruik te maken van een van de meest populaire advertentie mogelijkheden op dit moment, de zogenaamde App-Install advertentie. Een advertentievorm die sinds 2013 beschikbaar is in Nederland, maar dit jaar de nodige veranderingen heeft doorgemaakt vanwege de verschuiving van desktop naar mobile. Hoog tijd dus, om te bekijken wat App-install advertenties precies zijn en  welke kanalen deze advertentie soort allemaal ondersteunen en hoe deze het beste ingezet kunnen worden.

Er zijn meerdere soorten App Install Ads, denk bijvoorbeeld aan het letterlijk promoten van het installeren, maar ook aan remarketing voor jouw app. Zijn er bijvoorbeeld mensen die al een tijd geen gebruik meer hebben gemaakt van de app, dan kun je voor deze groep mensen advertenties ontwikkelen die aansporen om de app weer te openen. Ruwweg zijn er drie kanalen waar de App-Install advertenties het meest worden ingezet; Google AdWords, Twitter en Facebook. Hieronder ligt ik alle soorten toe.

Lees het volledige artikel op Intressant.nl, een blog voor en door liefhebbers van het digitale domein. Een blog waar ik ook voor schrijf, samen met nog een aantal collega’s van mij!

 

 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply