Blog Reviews

Review: The Revenant

Een film die al drie Golden Globes won en die is genomineerd voor 12 oscars, mooie film locaties (Bossen en Sneeuw!) en er wordt veel gebruik gemaakt survival technieken. The Revenant is een film waar veel over gesproken wordt, en ook wij wilden deze graag zien. Daarom zijn wij gisteren naar de Bios in Heerenveen getogen. Lees hier wat wij van de film vonden!

Filmposter The Revenant

The Revenant

The Revenant wordt een moderne western genoemd. Het gaat over een man (Leonardo DiCaprio) met een zoon die half indiaan is. Niet goed in de tijd waarin het zich afspeelt, 1823. Er wordt veel gevochten tussen de roodhuiden (indianen) en de blanken. De man wordt aangevallen door een beer en overleeft het ternauwernood. In de tijd van zijn herstel wordt zijn zoon vermoord door een ‘kameraad’. Hijzelf wordt voor dood achtergelaten. We volgen Hugh Glass in zijn zoektocht naar wraak. Bekijk hieronder de trailer.

What I Think

Ik vind het altijd knap hoe een groot verhaal met weinig woorden kan worden verteld. Dit gebeurt ook in The Revenant. Het sterke acteerwerk van Leonardo DiCaprio doet zijn personage Hugh Glass goed uit de verf komen. Ook zijn rivaal John Fitzgerald, gespeeld door Tom Hardy is goed neergezet. Er is weinig tekst nodig om de emoties te laten overkomen, dit wordt heel sterk gedaan door lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen. Ook de ondersteunende rollen mogen niet vergeten worden, vooral Will Poulter als de jonge Jim Bridger vond ik erg goed.

De filmlocaties zijn ook super mooi! Dichte bossen in de winter, bedekt met een dikke laag sneeuw. Hier houd ik van! Neem daarbij dat er ook veel gebruik wordt gemaakt van survival technieken en het is een film die zowel Ben als Ik zeer konden waarderen! Deze film is zeker de Golden Globes en Oscar nominaties waard.

Bear Attack The Revenant

Ik geef deze film een dikke 9, een echte must-see dus!

You Might Also Like...