Blog Reviews

Review: Fifty Shades of Grey de film

Als fan van de boeken kon ik dit natuurlijk niet missen. Fifty Shades of Grey de film! Daarom ben ik gisteren samen Barbara en Stephanie naar Bios Heerenveen gegaan om ons tussen een horde vrouwen te nestelen in comfortabele stoelen en de film te zien. Lees hier wat ik van de film vond!

Fifty Shades of Grey

You either hate it or you love it. Ik denk dat het wel veilig is om te zeggen dat dit zeker voor het verhaal van Fifty Shades of Grey geldt. Ik behoor tot de laatste groep mensen. Ik ben dol op de boekenserie. Het leest lekker, de schrijver heeft het onderwerp goed onderzocht en er zit een goede verhaallijn in. Ja het aantal seksscènes in het boek is groot, maar tussen de lijnen door lees je meer. Wat ik lees is een verhaal over mensen die zichzelf leren kennen, die zichzelf vinden en voor hun eigen identiteit strijden. Dus niet het standaard verhaal van naief meisje dat een prins tegenkomt met veel problemen en die probeert te veranderen. Er zit meer achter. Tenminste, zo lees is het verhaal.

Na mijn enthousiasme over de boeken was ik uiteraard ook erg nieuwsgierig naar de film. En vooral ook naar hoe ze het boek gingen verfilmen. Hoe gaan de Amerikanen al deze seksscènes verwerken en zo dat de film ook nog ergens vertoond mag worden?  Hieronder de trailer:

De Film

Laat ik voorop stellen dat ik het een goede film vind. De klunzigheid van Anna is echt perfect gespeeld en ik vind ook dat Christian goed uit de verf komt. Natuurlijk zijn er dingen die je mist, of die jij anders had gedaan, maar iedereen heeft een ander beeld bij het boek. Als je een film verwacht met veel spannende seksscènes moet ik je echter teleurstellen. De verfilming van Fifty Shades of Grey is behoorlijk kuis. Ja er komt naakt in voor, maar de seks is niet zo heftig in beeld gebracht als dat het in het boek beschreven wordt. De film past bijna in het rijtje van meest favoriete Romcoms.

Nog een aantal leuke quotes van de avond:

Wil jij de film zien om te kijken hoe de vrouwen gaan kwijlen bij elk beeld? Dan kun je beter naar Magic Mike XXL gaan, die trailer zorgde voor meer vochtigheid dan de Fifty Shades of Grey film.

In het boek denk je bij het spanken Au! In de film denk je, aah koetsjie koetsjie.  (Dit gebeurt heel liefkozend…)

Het is zeker een leuke film, maar die spannende dromen die gaan echt niet komen…

Mijn mening

Een leuke, romantische film. De kuise versie van de boeken. Ik geef de film een 7.

Het is absoluut een leuke film om te zien. Zeker als je hebt genoten van de boeken moet je dit zien. Maar verwacht niet een halve porno film, maar een leuke romantische film waarin twee personen elkaar vinden en eigenlijk vooral zichzelf. De muziek is overigens erg goed! Die nummers komen zeker op mijn Spotify Playlist te staan. Teleurstelling: de casting van Elliot. In het boek wordt hij beschreven als een grote, vriendelijke, beer.  In de film is hij dat absoluut niet. Dat had naar mijn mening beter gekund. Maar wellicht dat deze mening bij de volgende films nog veranderd! Alles is mogelijk ;)

Fifty Shades of Grey the movie

Laura Kuiper