Recensie: Instaproof

Als echte social media nerd vind ik het ook heerlijk om hier alles over te lezen. Meestal doe ik dat online, de veranderingen gaan immer zo snel, dat kan een boek nooit bijhouden. Toch trok het boek Instaproof mijn interesse, het zag er alleen al heel mooi uit! Dus ik heb het boek gekocht. Lees hieronder wat ik ervan vond!

Instaproof

Instaproof – Kirsten Jassies en Joyce Nafzger

Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? Hoe vind ik influencers die bij mijn merk passen? Of: hoe word ik er zelf een? En uhm… hoe schrijf ik eigenlijk een triggerende bio? Kortom: hoe kickstart ik mijn weg naar Insta(nt) succes?

In Instaproof geven Insta-experts @kirstenjassies en @joycenafzger antwoord op al jouw brandende Instagramvragen. Instaproof is dé Instagramgids die insta(nt) succes voor ie-de-reen haalbaar maakt, of jij nou een lokale bakkerij (met fan-tas-stische croissants) runt of het nieuwste online mode-icoon (hallo Anna Wintour 2.0!) wil worden. Het boek staat bol van de praktische tips & tricks, naar bevat ook boek inspirerende succesverhalen van Nederlandse Instagrammers. Kriebels om je Instagram te upgraden gegarandeerd!

(Bol.com)

What I think

Het is boek is supermooi opgemaakt en staat vol met de leukste accounts om te volgen. Aan de tips heb je zeker wat, maar er zaten ook wel aardig wat open deuren in. Nou kan dat natuurlijk komen doordat ik veel met Instagram werk, dat het voor mij open deuren zijn, maar voor anderen wellicht niet. Het boek inspireert zeker om weer eens goed naar jouw eigen account te kijken. Hoe kun je dat nog mooier inrichten. Helaas werd mijn idee over het feit dat boeken de veranderingen niet bij kunnen houden wel bevestigd. Er stonden zaken in die alweer anders waren. Er is inmiddels weer een nieuwe druk uit, waarin de nieuwste ontwikkelingen zijn opgenomen. Echter denk ik dat, met de snelheid van de ontwikkelingen, het boek heel vaak opnieuw uitgebracht moet worden. Dat lijkt mij behoorlijk lastig om bij te blijven houden.

Ik geef dit boek een 7! Het is een leuk en mooi boek wat zeker inspireert om aan de slag te gaan. Echter is sommige informatie snel achterhaald en waren het voor mij iets teveel open deuren. Heb jij dit boek ook gelezen? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden!